Jolien (creëert & organiseert)

Fotografie

Beelden die raken

Branding

Merkverhalen die kloppen

Projectmanagement

plannen die groeien

DOORZETTER • RESULTAATGERICHT • • Strategisch • Dynamisch
Dynamisch • RESULTAATGERICHT •

Ik breng een mix van creativiteit met structuur

Ik combineer creativiteit met coördinatie en resultaatgerichtheid. Van het ontwerpen van markeringmateriaal, visuele concepten en gebruiksvriendelijke journeys, tot het aansturen van projecten en multidisciplinaire teams. Ik zorg dat ideeën echt worden uitgevoerd.

Makro Kerstpakketten Corporate Shoot
Corporate shoot Makro Kerstpakketten

Waar strategie en creativiteit elkaar versterken, onstaat impact.

Ik krijg energie van het vertalen van ideeën naar merkverhalen die raken én werken. Met mijn mix van creativiteit en structuur help ik teams en merken om zichtbaar te groeien.

Portfolio

Scroll naar beneden voor meer projecten

Corporate magazine shoot @ Makro Kerstpakketten

Uitdaging
Een beeldbank ontwikkelen die niet alleen professioneel oogt, maar ook warmte, authenticiteit en emotie uitstraalt, passend bij de merkidentiteit.

Aanpak
De shoot werd zorgvuldig voorbereid, met focus op natuurlijke, sprankelende kleuren en een warme ondertoon. Door een gemotiveerd team samen te stellen en structuur in het proces te brengen, konden de beelden zowel efficiënt als creatief tot stand komen. De merkidentiteit bleef daarbij voortdurend de leidraad.

Resultaat
Een serie levendige beelden die echte emoties vastleggen en een verhaal vertellen vol passie en authenticiteit, klaar om breed ingezet te worden in de communicatie.

fotocredits: Nicole den Harder

_87A8015
_87A8043
_87A8171
_87A8264
_87A8320

Brand movie @ Makro Kerstpakketten

Uitdaging
De full-service werkwijze van Makro Kerstpakketten zichtbaar maken en het merk jaarrond top-of-mind positioneren bij zakelijke decision makers.

Aanpak
Samen met DOT.PRJCT ontwikkelden we drie creatieve concepten die het proces en de merkwaarden tot leven brengen. Van de strategische vertaling van de briefing tot de storytelling, beeldtaal en flow van de film. Ik begeleidde het proces van concept tot productie en postproductie.

Resultaat
Een visueel sterke corporate video die laat zien dat Makro Kerstpakketten meer is dan een leverancier van geschenken, het is een partner in waardering en beleving. De film versterkt het merkverhaal, ondersteunt de salescommunicatie en zet de toon voor toekomstige campagnes.

Exclusieve producten @ Makro Kerstpakketten

Uitdaging
Makro Kerstpakketten wilde meer klanten naar de showroom trekken en zo de persoonlijke begeleiding door de kerstplanner versterken.

Aanpak
Een korte film waarin de exclusieve producten één voor één in beeld komen. Het verhaal begon met een HR-manager die “met de handen in het haar zit” en via de kerstplanner wordt meegenomen langs unieke items. Zo werd de meerwaarde van persoonlijk advies en het brede assortiment tastbaar gemaakt.

Resultaat
Een aansprekende en herkenbare video die nieuwsgierigheid wekte en klanten motiveerde om de showroom te bezoeken voor advies en inspiratie.

Deze korte film heb ik in samenwerking met Studio Voorhuis geproduceerd.

Visuele identiteit @ Makro Kerstpakketten

Uitdaging
Makro Kerstpakketten wilde haar merkverhaal, missie en visie sterker en consistenter vertalen naar alle communicatie-uitingen. Er was behoefte aan meer herkenbaarheid en een duidelijke leidraad voor zowel interne als externe communicatie.

Aanpak
Door de kern van het merkverhaal te vertalen naar een visuele visie ontstond een consistente merkbeleving. Daarbij ontwikkelde ik een compleet brandbook dat de identiteit aanscherpte en praktische richtlijnen gaf voor toekomstige middelen.

Resultaat
Een brandbook* met heldere visuele identiteit die herkenbaar en onderscheidend is, met concrete handvatten voor consistente communicatie. Dit zorgde voor meer merkherkenning én gemak voor teams die met de huisstijl werken.

* Het volledige brandbook is tijdens een gesprek in te zien. 

rebranding MK_Pagina_01
rebranding MK_Pagina_02
rebranding MK_Pagina_14
rebranding MK_Pagina_13
rebranding MK_Pagina_12
rebranding MK_Pagina_10

De Kerstplanner campagne @ Makro Kerstpakketten

Uitdaging
Makro Kerstpakketten wilde hun kerstpakketten sterker in de markt zetten en meer showroomafspraken realiseren.

Aanpak
Ik zette gerichte campagnes op met landingspagina’s en content die aansloot bij verschillende kanalen (Direct, SEA, Social en Email). Ik was nauw betrokken bij de ontwikkeling van de content en het optimaliseren van de campagnes op basis van data en feedback.

Resultaat
+14,6% meer showroomafspraken en een merkbeleving die intern én extern sterker werd herkend.

1717416009482
Kerstplanner

Naamsbekendheid campagne + rebranding @ Sparkler

Uitdaging
Sparkler wilde zowel de nieuwsbriefdatabase vergroten als de naamsbekendheid versterken. Tegelijkertijd was er behoefte aan een consistente merkuitstraling en betere online zichtbaarheid.

Aanpak
Samen met NLVK zijn diverse LinkedIn-campagnes opgezet, waarbij ik de rebranding en de (design)ontwikkeling van de nieuwe website leidde. De content werd zorgvuldig ontwikkeld en campagnes werden tussentijds geoptimaliseerd op basis van data en feedback, met focus op het verminderen van verloop.

Resultaat
De tweede campagne behaalde na optimalisatie 28.426 weergaven en een CTR van 0,83% (KPI: 0,5%). Daarnaast zorgde de rebranding voor een duidelijkere merkidentiteit en meer online herkenbaarheid.

Projectmanagement + lichtadvies @ Ancle bv

Uitdaging
Voor deze projecten was het belangrijk om creatieve lichtontwerpen te realiseren die aansloten bij de wensen van de klant, maar ook binnen budget en planning uitgevoerd konden worden.

Aanpak
Ik beheerde het budget en coördineerde zowel het ontwerp als de uitvoering. Daarbij zorgde ik voor een zorgvuldige afstemming tussen de klant, het management en de technische en uitvoerende teams, zodat alle partijen op één lijn bleven.

Resultaat
Een soepele uitvoering van de lichtprojecten met ontwerpen die zowel aan de verwachtingen voldeden als binnen de gestelde randvoorwaarden gerealiseerd werden.

Floris Van Bommel Brand Store Utrecht

Floris Van Bommel Brand Store Utrecht

Floris Van Bommel Brand Store Utrecht

Floris Van Bommel Brand Store Utrecht

Floris Van Bommel Brand Store Utrecht

Floris Van Bommel Brand Store Utrecht

Floris Van Bommel Brand Store Utrecht

Floris Van Bommel Brand Store Utrecht

Andaz-Amsterdam-Hotel_Lounge-3
Andaz-Amsterdam-Hotel_Lounge-5
Andaz-Amsterdam-Hotel_Lounge-2
balr_utrecht-semolighting-4
balr_utrecht-semolighting-3
balr_utrecht-semolighting-8
balr_utrecht-semolighting-1

Projectmanagement @ Avans+

Uitdaging:
Bij een middelgrote organisatie (100+ medewerkers) was het psychisch verzuim een groeiend aandachtspunt. Het complexere thema rondom mentale gezondheid bleek moeilijk te vertalen naar concrete acties voor managers en medewerkers, waardoor preventieve en ondersteunende maatregelen onvoldoende werden benut.

Aanpak:
Ik leidde het volledige traject van onderzoek tot implementatie. Dit omvatte: interviews met medewerkers en managers, data-analyse van verzuimcijfers, en het vertalen van inzichten naar praktische interventies. Met een combinatie van design thinking, gedragsinzichten en HR-processen ontwikkelde ik de Ziekteverzuimwijzer: een set praat- en informatiekaarten, aangevuld met een kennissessie en begeleiding bij de introductie binnen de organisatie.

Resultaat:
De interventies maakten complexe thema’s rondom psychisch verzuim tastbaar en toepasbaar. Managers en medewerkers kregen direct bruikbare middelen, waardoor bewustwording, preventie en ondersteuning merkbaar werden versterkt binnen de organisatie.

mockup-magazine-Ziekteverzuim-in-kaart
MockUp_2-kaarten-web
MockUp_1-kaarten-web
Mockup-presentatie-2

Vrij werk

Ik ben een visuele verhalenverteller. Ik creëer beelden (veelal onstaan vanuit fotografie) die een verhaal vertellen. Emoties, gedachtenspinsel, gevoelens; donker of licht. Gevangen in een beeld. Beelden in de vorm van een verhalend zelfportret of een serie van beelden, die gezamenlijk een verhaal vertellen.

It's me!

Yes, die rechter ben ik – Jolien

Vol in de grime, vol energie. Zo duik ik in projecten: beelden laten raken, merkverhalen laten kloppen en projecten laten groeien. Wat me drijft, is mensgericht projecten en teams coördineren, talent en energie samenbrengen tot resultaat dat telt.

Van rebranding en websites tot campagnes: ik vertaal strategie en visie naar een helder plan, begeleid de uitvoering en zorg dat alles naadloos op elkaar aansluit. Dankzij ervaring in bureau- én corporate-omgevingen weet ik strategie om te zetten in creatieve oplossingen met meetbaar resultaat.

Buiten werk ben ik vaak onderweg, hardloopschoenen aan of camera in de hand, op zoek naar plekken die ik nog niet eerder heb ontdekt. Meer weten over mijn skills en impact? Bekijk mijn CV.

Jolien aan het werk

Merken waar ik aan bouwde

Ik heb projecten gerealiseerd voor klanten als Balr + Blokker + HMS Host + Omoda + Vodafone+ Floris van Bommel. Vanuit mijn corporate rollen werkte ik direct voor Makro + Makro kerstpakkettten, met verantwoordelijkheid voor design, fotografie, videografie, branding, marketing & projectmanagement. Die mix van klant- en corporate-ervaring maakt dat ik zowel strategisch kan meedenken & vertalen, als praktisch kan uitvoeren.